Home > Artikelen > 9 tips om thuis meer te bewegen
gezond bewegen: 9 tips om thuis meer te bewegen.
Artikel

9 tips om thuis meer te bewegen

Kleine veranderingen in het dagelijkse leven maken een groot verschil voor de hartgezondheid. Ben je gestrest, heb je weinig energie of geen zin om te bewegen? Streef ernaar om elke dag één van onze tips te doen. 

Voordat je het weet, is die ene kleine aanpassing veranderd in twee, drie of vier aanpassingen!

Streef er naar elke dag wat beweging in huis te doen.
  • Houd je tuin onkruidvrij, schoffel elke twee weken.

  • Stofzuigen, ramen wassen, strijken… allemaal vormen van bewegen en wat zal jouw huis blinken.

  • Doe liever enkele keren per week te voet je boodschappen dan één maal per week met de auto.

  • Maak ’s avonds na het eten een wandeling.

  • Toch voor de tv? Kruip op de hometrainer tijdens je favoriete programma.

  • Begin je dag ontspannen met wat yoga-oefeningen.

  • Loop rond als je iemand aan de telefoon hebt.

  • Laat je telefoon of computer je een herinnering geven als het tijd is om te sporten.

  • Beloon jezelf na het bewegen op de juiste manier! Zet een kruisje op de kalender bij de dagen dat je goed voor het hart bent geweest. Vul jij de hele maand? Beloon jezelf eventueel met een goed boek of een dagje sauna.
Lekker recept