Home > Artikelen > Tips voor een plantaardig dieet
Tips voor een plantaardig dieet
Artikel

Tips voor een plantaardig dieet

Het belang van voeding voor de volksgezondheid is groot. Het belangrijkste devies van de Gezondheidsraad is om te eten volgens een meer plantaardig en minder dierlijk voedingspatroon. Maar hoe begin je nu aan een plantaardig dieet?

Het volgen van een plantaardig dieet heeft vele voordelen.

Een plantaardig voedingspatroon kenmerkt zich door een ruime hoeveelheid groenten en fruit, peulvruchten, noten, volkorenproducten en plantaardige vetten en oliën. Een gezonde voeding bevat daarnaast voldoende magere melkproducten, vette vis, en beperkt rood- en bewerkt vlees, alcohol- en suikerhoudende dranken, zout en verzadigde vetten.

Wist je dat Becel spreads wordt gemaakt met plantaardige oliën, die rijk zijn aan belangrijke voedingsstoffen? De oliën in Becel spreads bevatten van nature Omega 3 en 6 en door de lijnzaadolie zijn ook de Becel drinks een bron van Omega 3. Deze Omega’s zijn goed voor het hart. Ze dragen namelijk bij aan het behoud van een gezond cholesterolgehalte in het bloed. Uiteraard is hierbij een gevarieerd, evenwichtig voedingspatroon en een gezonde levensstijl van belang.

Veel van onze Becel producten zijn al 100% plantaardig:

Voor op brood:

Voor in de keuken:

Becel drinks:

Met een plantaardig dieet valt volop te variëren. Zo heeft Becel een hoop recepten ontwikkeld ter inspiratie. Denk bijvoorbeeld aan zoete aardappel met pinda-kokoscurry, of andijviesalade met sinaasappel en walnoten.